Hun appartement in Knokke verkopen, of niet? Dat was het dilemma waar Frank Delmote en Hilde De Clercq uit Wortegem-Petegem mee worstelden. De eerste stap naar de gedroomde oplossing was een telefoontje naar Peter Plan. “Peter slaagde er in een mum van tijd in om de flat volledig volgens onze smaak te renoveren en hield daarbij ook uitstekend rekening met het budget. We hadden ons voor dit project geen betere partner kunnen wensen.”
Peter Devos was geen onbekende voor de familie Delmote-De Clercq. “We hadden al regelmatig met elkaar gesproken in een restaurant waar we soms komen en waar Peter instaat voor de stijlvolle decoratie en kerstversiering. Het was ook in dat etablissement dat we over het bestaan van Peter Plan hoorden”, vertelt Frank.
Die kennis kwam goed van pas toen Frank en Hilde twijfelden over wat ze zouden doen met hun appartement aan zee. “We kwamen daar wel graag, maar de flat was verouderd en beantwoordde niet meer echt aan onze stijl. Uiteindelijk beslisten we om Peter Plan eens om advies te vragen. Eén dag na het telefoontje, in februari 2021, kwam Peter hier al over de vloer om naar onze wensen te luisteren. Toen hij kort nadien zelf het appartement ging bezichtigen en vervolgens met een aantal interessante tekeningen en voorstellen kwam, konden we ons daar meteen helemaal in vinden”, vult Hilde aan.
Totale metamorfose
Vanaf toen ging het snel. “De werken zijn gestart op 21 maart 2021. We weten nog altijd niet hoe Peter het met zijn team heeft klaargespeeld, maar op 1 juli van dit jaar was de totale metamorfose een feit. Toen we het appartement binnen kwamen, bleek Peter zelfs de bedden te hebben opgemaakt. Dat illustreert het vakmanschap en het oog voor detail waarmee hij steevast te werk gaat.”
Tijdens de werken hield Peter Plan de familie Delmote-De Clercq voortdurend op de hoogte van de vorderingen. “Minstens om de twee dagen stuurde hij foto’s om te tonen waar de aannemers mee bezig waren. Die mensen stonden voor een hels karwei, want echt alles is nieuw: vloeren, vensters, leidingen en zelfs de structuur is veranderd. Vroeger moest je bijvoorbeeld vanuit de verste slaapkamer door de dichtste slaapruimte om in de living te geraken, terwijl dat nu makkelijk vanuit elke kamer kan.”
Bovendien slaagde het bouwteam erin om de overlast voor de andere flatbewoners tot het absolute minimum te beperken. “Het was een gouden zet van Peter om via een videogesprek met de syndicus en de mede-eigenaars de planning van de werken nauwkeurig toe te lichten én met hun wensen rekening te houden. Zo wist iedereen wanneer welke werken zouden gebeuren. Op vraag van die mensen lagen de werken tijdens de paasvakantie zelfs stil. De nieuwe alu ramen werken gelakt in dezelfde kleur van alle andere vensters in het flatgebouw. Ook daar waren onze buren en de syndicus zeer over te spreken.”
Transparantie troef
In de keuze van de meubels en materialen kon de klant zich helemaal vinden. “We hebben samen met Peter een aantal interieurzaken bezocht en waren enthousiast over zijn suggesties. Peter dacht ook voortdurend mee over het financiële plaatje en is er glansrijk in geslaagd om het afgesproken budget te respecteren. Als we daar toch over gingen, kwam dat door zaken die we zelf nog extra hebben gevraagd. De transparante aanpak, ook over de betalingen met voorschotten, was eveneens glashelder.”
De familie Delmote-De Clercq heeft Peter Plan dan ook al herhaaldelijk aanbevolen bij familie en vrienden. “Sinds we er op 1 juli voor het eerst enkele dagen hebben gespendeerd, voelen we er ons direct volledig in vakantiestemming. Alles is piekfijn geregeld, deze renovatie heeft ons geen enkele slapeloze nacht bezorgd. Peter bewijst dat het wel degelijk mogelijk is om in de bouw gemaakte afspraken tot in de puntjes te respecteren. We weten nu al naar wie we bij een volgend project ons eerste telefoontje zullen plegen…”