verlicht uw uitdagingen

“Klantenbegeleiding, tot in de puntjes”

Bij de realisatie van een nieuwe residentie, is het hoofdstuk ‘klantenbegeleiding’ van essentieel belang voor elke zichzelf respecterende projectontwikkelaar. Nieuwe bewoners of investeerders appreciëren het als die rol wordt ingevuld door iemand die echt naar hen luistert, zodat hun esthetische en functionele wensen naar de praktijk worden vertaald. Daarom nam Dedeyne Projects Peter Plan onder de arm voor de klantenbegeleiding van het project Parc ‘o Sud op de Zuiderpromenade te Waregem.

“Eigenlijk waren wij voor de klantenbegeleiding van Parc ‘o Sud op zoek naar iemand die het programma AutoCAD beheerst. Dat is belangrijk, omdat het voor de invulling van bepaalde appartementen soms nodig is om de plannen (deels) te hertekenen”, legt Catherine Dedeyne uit. “Peter Plan paste niet onmiddellijk in dat profiel, maar op advies van mijn schoonzus – die bij ons zusterbedrijf Dedeyne Engineering al regelmatig met Peter Plan had samengewerkt – beslisten we toch om te bekijken wat de mogelijkheden waren. Al snel bleek dat we op dezelfde golflengte zaten.  Aangezien Peter samenwerkt met iemand die uitstekend vertrouwd is met AutoCAD konden we hem deze taak toevertrouwen.”

Catherine verduidelijkt de belangrijke rol van een klantenbegeleider. “Peter Plan maakt een afspraak met onze klant, overloopt het plan van het appartement en bekijkt wat er op vraag van de klant moet veranderen. Vervolgens zit hij samen met de tekenaar om die aanpassingen te realiseren, vraagt de goedkeuring van de klant en gaat op basis daarvan aan de slag om alles tot in de puntjes af te werken.”


Snel antwoord

De samenwerking met Peter Plan is een beslissing die Catherine Dedeyne zich nog niet heeft beklaagd. “In het verleden werkten we voor de klantenbegeleiding vaak samen met interieurarchitecten”, legt ze uit. “Dat verloopt doorgaans wel goed, maar vaak stelden zich bepaalde uitdagingen op vlak van bereikbaarheid en communicatie. Bij Parc ‘o Sud hebben we dat probleem helemaal niet: Peter Plan is zelfs tijdens het weekend nagenoeg dag en nacht bereikbaar, waardoor klanten steevast heel snel een antwoord krijgen op hun vragen. Bovendien is Peter heel vlot in de omgang, leeft hij zich helemaal in in de wereld van de klant en begrijpt hij de kunst om zijn eigen ideeën niet te willen opdringen. Hij jaagt zich ook niet snel op, maar doet er wel alles aan om deadlines strikt te respecteren en dit steeds met de glimlach.”

Ook de leergierigheid van Peter Plan kunnen ze bij Dedeyne Projects wel pruimen. “Op esthetisch vlak getuigt Peter van een prima smaak en een zin voor details. Zijn uitdaging bestond er aanvankelijk vooral in om ook meer technische zaken, zoals ventilatie en verwarming, helemaal onder de knie te krijgen. Hij deed veel moeite om zijn knowhow daarover gevoelig te verdiepen, waardoor hij nu ook perfect in staat is om zich op die gebieden tot de gedroomde gids te profileren. De uitstekende reacties die we van eindklanten over Peter Plan krijgen, resulteren voor hem ook in extra werk. Het gebeurt wel vaker dat nieuwe bewoners van Parc ‘o Sud hem onder de arm nemen om ook de interieurinrichting te behartigen.”

Het lijdt dan ook geen twijfel dat de goede samenwerking tussen Peter Plan en Dedeyne Projects ook na Parc ‘o Sud een verlengstuk zal krijgen. “De samenwerking verloopt beter dan we hadden durven hopen. Dankzij Peter Plan kunnen we inzake klantenbegeleiding op beide oren slapen en ons helemaal op onze core business concentreren.”

Getuigenis van Catherine Dedeyne (Dedeyne Projects)